specialities

semua manusia ciptaan tuhan dekat bumi ni semua ada kelebihan. 

kelebihan yang kadang-kadang diri sendiri pun tak nampak. 

tapi apa yang aku nampak perkara ni kau kena cari, tanamkan dalam jiwa yang kau suka sesuatu itu.

means kau kena explore diri kau apa yang kau minat, kelebihan & keutamaan dalam jiwa kau. 

kelebihan tu bukan datang sendiri tapi kau sendiri yang gali & pahatkan dalam jiwa & perbuatan. 

macam aku...

aku sendiri pun masih mencari apa kelebihan aku. mostly hidup dah 30 tahun ni. 

aku buat berdasarkan perkara apa yang aku nak buat masa tu. 

jika aku nak libatkan diri dlam kebajikan, then i will create an event, establish it and jadi. 

if i want to do business, specialities aku adalah marketing, then aku buat sampai jadi, eventho  bukan senang nak memulakan & maintain.

contoh lagi, kalau aku nak buat video or photography then i will give my 100% to do it sampai jadi. tak tahu aku belajar, aku cari solution.

yang paling current sekarang adalah menulis, blog. blog adalah benda yang aku passionate sejak dulu. tapi berbalik pada tajuk asal. APA SPECIALITIES AKU?

apa niche yang aku nak bawa? perkara yang nak aku kembangkan, apa yang aku nak kongsikan ketengahkan.

ye aku kena cari specialities aku. but aku tahu bidang aku more to creative content, multimedia, design & so on.

so bagi pendapat aku, your speciality tu tak kira apa sahaja tapi cara kau adaptasi bagi jadi. bagi aku selagi tak jadi, aku tak puas, rasa ada je benda tak lepas. lagi-lagi dah 30 tahun hidup dekat dunia ni. but nothing. i must do something.

thanks korang.




Comments

Popular Posts